سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شبانه ها

نظر

 

خواص اسفناج خام، پخته و خشک شده برای سلامتی بدن ، مهمترین خواص اسفناج برای لاغری، رشد مو و پوست ، khavase esfenaj

اسفناج به عنوان یکی از پر مصرف ترین سبزی ها درغذاهای روزمره ما انسان ها نقش مهمی در کنترل سازوکار بدن انسان دارد بنابراین لازم است که از فواید و خواص اعجاب انگیز آن مطلع باشیم. در زیر که برخی از مهمترین خصوصیات این گیاه پرداخته می شود که واقعا مشخص می نماید که اسفناج یک گیاه معجزه آسا برای درمان انواع بیماری ها و عارضه ای جسمی و روحی می باشد.

مهمترین فواید اسفناج که برایتان علاوه بر جالب بودن اهمیت فوق العاده ای خواهند داشت

1- اسفناج و خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده آن

اسفناج و برگ های آن حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها می باشد. ویتامین A و ویتامین C در کنار آنتی اکسیدان های زآگزانتین، لوتئین، بتاکاروتن و پلی فنول یک ترکیب بسیار قوی در مقابل رادیکال های آزاد ناشی از اکسیژن می باشد. ترکیب ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها بر روی روند پیری و جلوگیری از توسعه بیماری های مختلف تأثیر گذار می باشد.

2- اسفناج گیاهی سرشار از پتاسیم، منیزم و آهن

اسفناج با دارا بودن 558 میلی گرم پتاسیم در صد گرم این این گیاهبه عنوان یک گیاه سرشار از پتاسیم شناخته می شود. با خوردن اسفناج مقدار زیادی پتاسیم به چرخه های زیستی بدن انسان وارد می شود که از اثرات آن می توان به حفظ تراکم معدنی استخوان و همچنین حفظ توده های عضلانی اشاره کرد. از طرفی پتاسیم برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه، کنترل ضربان قلب و فشار خون بسیار موثر می باشد.

با مصرف اسفناج که غنی ترین منبع غذایی برای منیزیم محسوب می شود 20 درصد از مقدار مصرف روزانه آن تامین می شود یعنی معادل 79 میلی گرم از این ماده معدنی به ازای هر صد گرم اسفناج. منیزیم نقش مهمی در ساخت و ساز پروتئین، بهبود فعالیت سیستم اعصاب و حفظ عملکرد عصبی دارد. منیزیم در تنظیم فشار خون و میزان قند خون نقش مهمی ایفا می کند.

اسفناج پادشاه گیاهان از لحاظ دارا بودن منابع غنی آهن می باشد. هر صد گرم از این گیاه خوراکی دارای 2.7 میلی گرم آهن می باشد که مهمترین نقش آن در بدن نسان، تنظیم تولید گلبول های قرمز خون بوده از کم خونی و ریزش مو نیز جلوگیری می کند.

اسفناج منبع مهم ویتامین های A ، K ، C و ویتامین گروه B می باشد.

3- اسفناج و دارا بودن منبع عظیمی از ویتامین ها در آن

در اسفناج اکثر ویتامین ها را می توان یافت اما مهمترین آن ویتامین A و K می باشد که هر یک به نوبه خود نقش مهمی در سیستم سلامتی بدن انسان ایفا می کنند.

ویتامین A برای سلامتی چشم ها و سلامت پوست بسیار مهم می باشد. برگ های این گیاه منبع غنی از ویتامین K نیز می باشند به طوری که هر صد از این گیاه حاوی 604 درصد از ارزش روزانه این ویتامین را برای بدن ما تامین می کند. ویتامین K مهمترین اثرات را با تحریک فعالیت استئوتراپیک که سبب رشد و ترمیم استخوان ها می شود ایفا می کند. در ادامه با برخی دیگر از خواص اسفناج آشنا می شویم.

4- اسفناج و خواص آن در درمان بیماری های مغزی، قلبی و گوارشی

اسفناج در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. اسفناج به دلیل دارا بودن ویتامین K در کاهش آسیب عصبی در افراد مبتلا به بیماری های های آلزایمر مفید می باشد. اسفناج به دلیل دارا بودن اسیده ای چرب امگا 3 در جلوگیری از برزو بیماری های قلبی و عروقی و تنظیم فشار خون مؤثر می باشد. با خودرن اسفناج دیگر یبوست را به یاد نمی آورید و انرا فراموش خواهید کرد. اسفناج فعالیت دستگاه گوارش را تنظیم می کند.

5- اسفناج و نقش آن در کنترل دیابت و سیستم عصبی

فیبر محلول در اسفناج دارای خواص مفیدی است که بدن را در برار دیابت محافظت می کند. اسفناج به دلیل دارا بودن کلروفیل فراوان اثرات سرطان زایی آمین های هتروسیلیک را از بین می برد. بتاکاروتن موجود در اسفناج خطر ابتلا به آسمن را کاهش می دهد.اسفناج برای زنان بااردا نیز مهم است زیرا باعث رشد طبیعی سیستم عصبی جنین می شود.

6- اسفناج و خواص مفید آن برای کاهش ریزش مو

اسفناج بهترین گیاه دارویی برای از بین بردن ریزش مو می باشد که دلیل آن وجود منابع غنی آهن در این گیاه می باشد. اسفناج مهمترین گیاه در تنظیم کارکرد غده تیروئید می باشد. اسفناج به راحتی سموم موجود در بدنتان را از بین می برد و متابولیسم بدنتان را تنظیم می کند. همچنین مصرف استفاج برای کودکان هیچ خطری ندارد.

7- خواص مفید نوشیدنی اسفناج

نوشیدنی اسفناج به صورت جداگانه یا در ترکیب با سایر آب میوه ها مصرف می شود که این نوشیدنی کارایی شما را در کارها افزایش می دهد سیستم ایمنی بدنتان را بهبود و باعث کاهش وزن می شود. همچنین اسنفناج در درمان سوختگی ها بسیار مؤثر است. شما با استفاده از خمیر اسفناج و استعامل آن بر روی مناطق سوختگی به درمان آن کمک کنید.

8- اسفناج و خواص دیگر آن

اسفناج در درمان آب مروارید، درمان گرسنگی و به عنوان یک سبزی ضد زخم شناخته شده است. اسفناج در کاهش حملات قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این گیاه در کاهش کلسترول خون کمک شایانی به شما می کند.